Halla Resort Saimaalla kutsuu rentouttavaan irtiottoon

Kaupallinen yhteistyö Halla Resort.

Pienimuotoinen irtiotto arjesta tekee todella hyvää. Ja vielä parempaa on, jos sen voi tehdä ystävien kanssa. Niinpä ilo oli ylimmillään eräänä maaliskuisena torstaina, kun pakkasimme kamat autoihin ja suuntasimme tutulla neljän naisen kombolla kohti Anttolaa. Luvassa olisi etätöitä, patikkapolkuja ja hyvää ruokaa.

Olimme varanneet pidennetyksi viikonlopuksi yhden Halla Resortin upeista Halla Nature & Design Villas -rantahuviloista. Huvila oli ihanan tilava ja sen suurista ikkunoista avautui upeat näkymät järvelle. Tai siis jäälle, talven keskellä vielä kun oltiin. Valtavat lumikinokset saivat huvilan näyttämään vähän hobittien talolta, eikä heti edes ymmärtänyt kuinka isosta rakennuksesta olikaan. Se istui maisemaan todella hienosti.

Perillä meitä odotti valmiiksi lämmitetty sauna ja pieni iltapala. Hetkessä kaikki arjen kiire ja maailman murheet olivat jääneet taakse. Nyt olisi koko pitkä viikonloppu aikaa rentoutua ja viettää aikaa ystävien kanssa. Sitä oikein tunsi, miten hartiat vähitellen laskeutuivat korvista jälleen omille paikoilleen.

2021-04-10_11-33-05

2021-04-10_11-30-47
2021-04-10_11-15-39

Halla Resort on täyden palvelun lomakohde

Halla Resortin rantahuvila on helposti hienoin huvila, jossa olen koskaan yöpynyt. Skandinaavinen tyylikkyys istuu maisemaan ja puitteet ovat hulppeat. Me olimme varanneet Aikaa ystävälle -lomapaketin, joka lupasi aktiviteetteja, hyvinvointia ja yhdessäoloa. 6 hengen huvilassa oli kolme tilavaa makuuhuonetta, ja kerrankin myös oleskelutilat oli mitoitettu yhtä isolle porukalle. Tämä oli erityisen tärkeää, koska perjantai oli meille kaikille työpäivä. Etätyöhön huvila tarjosikin mahtavat puitteet ja sieltä löytyi hyvin tilaa niin yksityisiin palavereihin kuin läppärin näpyttelyyn yhteisen pöydän äärellä. Tällaisesta etätyöstä minäkin tykkään!

2021-04-10_11-10-28
2021-04-10_11-13-53
2021-04-10_11-34-35

Kaunis keittiö oli suunniteltu ulkonäkö edellä ja varustelutaso siitä näkökulmasta, että ruokaa ei niin hirmuisesti tehtäisi itse. Tämä on ollut tyypillistä melkeinpä kaikissa samantyyppisissä kohteissa, joten koska me kokkailtiin runsaasti myös itse, olin pakkaillut mukaan sauvasekoittimesta lähtien kaikenlaista. Ja koska jääkaapin vetoisuus ei meille ihan riittänyt, niin viereinen viinikaappi sai viilentää skumpan lisäksi myös kaiken vihreän. Sieltä sitten kaiveltiin pulloja korianteripuskien lomasta. Tilaa kokkailulle onneksi oli, ja tykkäsin erityisen paljon siitä, että keittiö oli samaa tilaa muun oleskelutilan kanssa.

Eikä huvilaloma olisi mitään ilman saunaa. Tämän saunan lauteilla mahtui vaikka makailemaan. Mutta sitä vähän ihmeteltiin, että pesutilaan oli sijoitettu vain yksi hieman kehnosti toimiva suihku. Ammeesta sen sijaan tykättiin. Huvilalla oli valmiina majoittujille niin pesuaineet, kylpytakit, tossut kuin pellavaiset laudeliinatkin. Ja voin vain kuvitella, miten upea suoraan järvelle avautuva piha kesäaikaan olisikaan. Huvilaan kun kuuluu oma laituri ja soutuvene. Talvella laiturin päässä oli avanto, jonka avaamiseen olisi saanut tilattua apua. Me toki omatoimisina hakattiin se auki ihan itse halkoja apuna käyttäen. Hölmöjä kun ollaan.

2021-04-10_11-14-55

2021-04-10_04-57-36
2021-04-10_11-22-39

Huvilalla oli valmiina lumikenkiä ja perinteisiä potkukelkkoja, joita testailtiinkin ahkeraan niin retkipoluilla, aamupalan noutoon kuin jäällä potkutteluun. Edellisestä kelkkailukerrasta olikin vierähtänyt jo tovi. Vauhdin hurmassa on toki syytä muistuttaa varovaisuudesta, varsinkin jos kuljettaa aamiaistarvikkeita ystävälle. Saattaapi olla, että Pilvin annoksesta lennähti jotain matkan varrelle. Mutta mitään en tunnusta. Kuten en myöskään tunnusta laulaneeni huvilalle tilatuilla karaokelaitteilla antaumuksella aina yön pikkutunneille asti. Koska minähän en laula. Ja yhtään videota ei sitten julkaista. Koskaan.

Ravintolaruokaa Anttolanhovista omalle huvilalle

2021-04-10_11-14-16
2021-04-10_11-11-56

Halla Resort on osa Anttolanhovin palvelutarjontaa, joten ruuat sai tilattua Anttolanhovin ravintolasta huvilalle toimitettuna. Tämä on kiva vaihtoehto muulloinkin kuin korona-aikana. Me testattiin loman aikana kaikki muut paitsi lounas. Aamupalan olisimme toivoneet sisältävän vähän jotain spesiaalimpaa, sillä sama aamiainen ilman lisähintaa oli tarjolla Anttolanhovin ravintolassa joko siellä syötynä tai noudettuna. Mutta huvilalle toimitetun aamiaisen esillepano oli varsin kaunis ja aamiaisastioille löytyi lukuisia käyttötarkoituksia viikonlopun mittaan niin retkieväiden kuin take away -aamiaisen kuljettamisessa. Tervetulopaketin monipuolinen sisältö miellytti varsin paljon, samoin kolmen ruokalajin illallinen oli ihan täydellinen. Alkuruuaksi syötiin veriappelsiini-mozzarellasalaattia, pääruuaksi suussasulavaa savustettua Puumalan lohta, tattikreemiä, perunoita ja kasviksia. Illallisen kruunasi kurpitsapiirakkaa ja vanilja creme fraiche. Kyllä kelpasi. Sesongin mukaan vaihtuvat huvilamenut voi tarkistaa linkin takaa löytyvältä listalta. Nämä kuvat ei todellakaan tee oikeutta makumaailmalle.

2021-04-10_11-28-54
2021-04-10_11-29-27
2021-04-10_11-30-16

*Matka toteutettu yhteistyössä Halla Resortin kanssa. Majoituksesta ja lisäpalveluista saatu alennusta. Lisätiedot majoituksista, aktiviteeteista, lomapaketeista ja hinnoista Halla Resortin ja Anttolanhovin sivuilta.

2021-04-10_11-33-31
Halla Resort tarjoaa majoitusta myös hulppeissa rinnehuvioissa

2021-04-10_11-33-55
Rantasaunaa ja paljua voi vuokrata omaan käyttöön

Patikkaretkiä Tuohilammen laavulle

Perjantaina etätyöpäivän ollessa vihdoin pulkassa nostimme reput selkään ja suuntasimme kohti huvilan vieressä kulkevaa noin 5 kilometrin mittaista luontopolkua. Olimme saaneet vinkin, että sen varrelta löytyisi laavu. Kuljimme ensin frisbeegolfkentän halki kovaksi lumikenkäiltyjä polkuja pitkin, kunnes saavuimme varsinaiselle luontopolulle. Näin talvella lumihangen peittäessä metsän, reitti näyttäytyi melko tavanomaisena polkuna. Sulan maan aikaan reitti olisi varmasti kiinnostavampi.

2021-04-10_11-27-02
2021-04-10_04-58-01

Tuohilammen laavupaikka osoittautui sen sijaan varsin upeaksi. Meillä oli mukana poikkeuksellisen pienet retkieväät, vain paketillinen makkaraa ja yksi kuohuviini. Ja mikä pettymys olikaan, kun kuohari oli korkkivikainen. Nyt on koettu sellainenkin ihme, että tämä porukka totesi juoman kelvottomaksi ja kaatoi skumpat nuotioon. Eikä meiltä oikein sujunut se makkaran paistokaan. Raakaa makkaraa ja homeista skumppaa, ihan tätä ei odotettu. Mutta metsä on aina metsä, ja siellä mieli lepää. Bonuksena kirkas tähtitaivas, joka on kaupunkilaiselle aivan liian harvoin tarjottu ilo. Ja illalla oman huvilan suojissa kokkailtu herkullinen sushibowl -illallinen vei viimeisenkin harmituksen mielestä.

2021-04-10_11-19-21
2021-04-10_04-20-17
2021-04-10_11-18-43

Lauantaina laiskan aamun jälkeen päätimme lähteä retkelle muutaman kymmenen kilometrin päässä kohoavalle Neitvuorelle. Perjantain auringonpaisteesta ei ollut enää tietoakaan ja sankka pyry peitti maiseman. Tiet olivat samalla muuttuneet peilijääksi. Vain muutama kilometri ennen Neitvuoren parkkipaikkaa oli pakko luovuttaa. Auton luisuessa itsestään penkalta toiselle oli vain parasta kääntyä takaisin. Eikä sieltä Neitvuoren näköalapaikalta mitään olisi kuitenkaan edes näkynyt. Myös suunnitelma B Hallavuoren laavusta jouduttiin peruuttamaan, sillä tie sinne oli yhtä liukas ja parkkipaikka auraamaton. Mitäs sitten keksittäis?

2021-04-10_11-25-52
2021-04-10_11-24-02
2021-04-10_11-23-20

Ei muuta kuin auto takaisin parkkiin huvilan pihaan ja suunta taas kohti Tuohilampea. Eilen hyväksi havaittu laavu tarjoili tälläkin kertaa mahtavat puitteet ja tänään retkiruokakin oli vertaansa vailla. Vai mitä tuumaatte höyrytetyistä aasialaisista sämpylöistä ja itse tehdystä marjajäätelöstä nuotiokinuskilla? Näidenkin herkkujen reseptit löytyy meidän 100retkireseptia – instatililtä. Ja tällä kertaa skumppakin meni oikeaan osoitteeseen eli onnellisen retkeilijän suuhun. KOPPIS!

2021-04-10_11-27-57
2021-04-10_11-25-00
2021-04-10_11-25-42

Voiko korona-aikana matkustaa?

Mun henkilökohtaisesti on päästävä välillä pois tutuista ympyröistä, ja olen koko korona-ajan matkustanut jossakin määrin. Tärkeä kriteeri lomakohteen valinnalle nytkin oli se, että matkan voi tehdä mahdollisimman turvallisesti. Olimme liikkeellä omalla autolla, joten matkan aikana ei muita ihmisiä kohdattu. Halla Resort sijaitsee riittävän lyhyen välimatkan päässä, joten mahdollisen sairastumisen kohdalla olisi voinut palata kotiin, toki vain jos kunto olisi sallinut ajamisen. Ruokaostokset teimme tilaamalla ne ennakkoon paikalliseen markettiin ja noutamalla ne matkalla. Ravintolassa syömisen sijaan valitsimme aamiaisen ja illallisen toimitettuna suoraan huvilalle. Yhtenä aamuna kävimme itse keräilemässä aamiaistarvikkeet takeawayna. Lisäksi kokkailimme huvilalla. Viikonlopun aktiviteetit olivat suositusten mukaisesti ulkoilupainotteisia, emmekä tavanneet retkipoluilla lisäksemme yhtään ihmistä. Vietimme viikonlopun siis visusti omassa neljän hengen porukassamme.

Lomalle lähdettäessä on tärkeä tarkastaa oman alueen lisäksi matkakohteen alueelliset voimassa olevat suositukset. Lisätietoja rajoituksista thl.fi

2021-04-10_11-31-32

Kiitos kanssamatkustajille Katjalle, Outille ja Pilville, te tuotte tähtihetkiä mun elämään! Kiitos myös Halla Resort rentouttavista puitteista irtiotollemme. Lue myös muut jutut meidän viikonlopusta:

Lisää vaihtoehtoja kotimaan lomille löydät aiemmista jutuista:

SEURAA MYÖS NÄISSÄ KANAVISSA

14 comments On Halla Resort Saimaalla kutsuu rentouttavaan irtiottoon

• Vitsi teillä on taas ollut hauskaa! 😀 Harmistus meinaa iskeä, ettei ole ollut mukana, homeisesta skumpasta viis! Tosi mahtavan näköinen tuo huvila kyllä. Tämä teki varmasti niin hyvää. Hieman harmittaa, kun näinä aikoina tuntuu, että pitää joku disclaimeri antaa, jos reissuun lähtee. Kun matka ei todellakaan automaattisesti tarkoita, että käyttäytyy vastuuttomasti. MUtta tässäpä tuli taas todistettua, että nykyään kontaktit voi todella helposti minimoida, kun kaiken saa take awayna ja ovelle kannettuna. Ps. Jos sitä karaokevideota ei julkaista, voiko sitä joskus ihan vaan vilauttaa? 😀

• Hmm, toivottavasti niitä videoita ei ole yhtään tallella 😄. Mä olen tosiaan reissannut jonkin verrankin myös korona-aikana, ja ihan hyvillä ja vastuullisin mielin. Pitääkin alkaa suunnitella seuraavaa reissua, jospa kesällä pystyis lähtemään vähän isommallakin porukalla!

• Huikea idea! Voisi itsekin pakata läppärinsä ja suunnata (työ)kaverien kanssa tekemään etätöitä toisenlaisiin maisemiin. Oman kodin seinät alkavat nimittäin hiljalleen tökkiä… Kyllä näin mielettömissä maisemissa kelpaisi 🙂

• Suositellaan lämpimästi etäilemään välillä muuallakin kuin kotona, se tekee tosi hyvää!

• Olen viettänyt tuolla muutaman päivän kesällä, silloin tosi nämä Design & Art -huvilat olivat Anttolanhovin nimen alla. https://kohteenamaailma.fi/kotimaa/anttolanhovi-art-design-rantahuvilat/ Joka tapauksessa yksi upeimpia majoituskohteita Suomessa, missä olen viettänyt aikaa. Talvinen Anttola oli kuvissa hyvin eri näköinen kuin kesällä, eli varsin monipuolinen ympärivuotinen kohde kyseessä. Ja onhan nuo huvilat todella upeita! Siihen kun vielä yhdistetään Anttolanhovin todella laadukas ravintola, joka on yksi syy jo pelkästään tehdä makumatka alueelle.

• Anttolanhovin ravintola oli tosiaan huippu. Homma toimi heillä hienosti myös näin korona-aikana. Ja huvila oli ihan superhieno!

• Kuulostaa mainiolta irtiotolta! Ystävien kesken tehdyt reissut on sitten niin ihania! Ja puitteet on teillä olleet myös kunnossa.

• Ystävien kanssa reissaaminen on ihan parasta. Toivottavasti tähän tulee pian taas mahdollisuus!

• Mahtava idea! Kuulostaa niin rentouttavalta ja varmasti iso piristys korona-ajan keskellä. Jos asuisin Suomessa ja jos olisi etätöitä tekeviä ystäviä niin varmasti tekisin saman. Tyylikkäästi toteutettu yhteistyö!

• Tää oli kyllä tosi rentouttava viikonloppu ja näin monen viikon jälkeenkin sen vaikutus on vielä havaittavissa. Tuli tarpeeseen ja olis ihana päästä uudelleen.

• Vau mikä paikka, todella hienot puitteet! Juuri tuollainen omaa rauhaa tarjoava tasokas huvila, tuollaisista mä tykkään.

Ilmeisesti myös koirakaverit ovat sallittuja?

• Tää oli kyllä hieno paikka ja lähistöltä löytyy hienoja retkeilykohteita. Ja koirakaverit on sallittuja, meilläkin oli mukana 2 mahtavaa seuralaista.

• Kuulosti mukavalta ja rentouttavalta viikonlopulta. Olen muuten samaa mieltä, että (kevät)talvinen maisema on usein vähän monotoninen ja tylsä. Sydäntalven maisemista tykkylumineen sen sijaan tykkään kyllä paljon. Olen samaa mieltä, kyllä korona-aikana pystyy matkustamaan halutessaan turvallisesti ja muut huomioiden. Erityisesti luonnosta löytyy rauhallisia paikkoja ja ajoittamalla retkiä aamuun tai iltapäivään, ei muita retkeilijöitä juurikaan näy.

• Tuntuu, että tällaiset irtiotot on pitäneet mut ylipäänsä näinä aikoina kasassa. Kun on tottunut siihen, että elämässä on koko ajan säpinää, muutos on ollut melko raju.

Onneksi luonto rentouttaa, myös silloin, kun elämässä on muuten liian hiljaista. Tätä ennen talviretkeily ei ole erityisemmin kiinnostanut, mutta nyt olen löytänyt siitäkin iloa. Mutta kieltämättä on ihanaa, kun luonto on hiljalleen taas tulossa esiin sieltä lumikasojen alta.